Monthly Archives: Luty 2015

wtorek, 24 Luty 2015

Energia w pożywieniu – tajemnica zielonych koktajli – spotkanie.

Otwarcie Strefy Zdrowia w Gdańskim Parku Naukowo Technologicznym. Ciekawe wykłady a miedzy nimi krótka  prezentacja wraz z pokazem miksowania zieleniny ” Energia w pożywieniu – tajemnica zielonych koktajli”.  Zapraszam na kolejne szkolenia/warsztaty. A może macie pomysł by takie spotkanie zorganizować u siebie? Zapraszam

szkolenie, warsztaty dietetyczne, pokazy kulinarne, zielone koktajle

NAJPIERW WYKŁAD

 

najlepszy zielony koktajl

POTEM MIKSOWANIE

 

_DSC0026

BOHATER DNIA :-)

 

 

Do zobaczenia 🙂… Czytaj więcej

0

Drukuj Drukuj
sobota, 21 Luty 2015

Masło orzechowe domowe – prościej się nie da.

Bardzo je lubię, lubią je też moje dzieci. Masło fistaszkowe, arachidkowe, po prostu masło z prażonych, niesolonych orzeszków ziemnych. Masła które kupowałam w sklepie albo miały nieodpowiedni skład  albo jego cena…, no cóż sami wiecie.
Zrobienie tego masła jest dziecinnie proste. Orzeszki do blendera, szczypta soli ( niekoniecznie) odrobina cierpliwości i gotowe.

Skład:

  • orzeszki ziemne
  • odrobina soli

Wykonanie:

Wsyp orzeszki do blendera. ( Masło uda się też zrobić blenderem żyrafowym, metalowym o wysokiej mocy ale zajmie to chwile dłużej no i trzeba więcej pracy  włożyć w blendowanie.  Smak masła można wzbogacić dodając cynamonu, kakao czy też zblendowac orzechy z namoczoną suszoną śliwką.

DOMOWE MASŁO ORZECHOWE

ORZESZKI GOTOWE DO MIKSOWANIA

Drugi etap  miksowania

masło orzechowe

ORZESZKI ZAMIENIAJĄ SIĘ W MĄKĘ ORZECHOWĄ

Trzeci etap miksowania

ja prosto zrobic masło orzechowe

TUTAJ POWOLI JUŻ ZACZYNA TWORZYĆ SIĘ MASŁO – LUBISZ GŁADKIE CZY Z MAŁYMI KAWAŁKAMI ORZECHÓW?

Może nie należy po nie sięgać zbyt często i zbyt dużej ilości gdyż jak każdy produkt z orzeszków jest bardzo kaloryczny. Na taką kanapkę jak ta poniżej mogą sobie pozwolić wszyscy Ci co dużo ćwiczą i biegają. Sprawdzi się doskonale jako przekąska po treningu gdyż zawiera zarówno białka jak i węglowodany. Połączenie chleba razowego, masła orzechowego, banana, morelki i odrobiny cynamonu to wspaniała kompozycja smakowa.  Porcja masła … Czytaj więcej

1

Drukuj Drukuj
poniedziałek, 9 Luty 2015

Śniadaniowa jaglanka wytrawna – ze słonecznikiem i warzywami

Śniadania na słodko uwielbiają moje dzieci i część moich pacjentów. Osobiście, po latach jedzenia owsianki w różnych wcieleniach, wybieram kasze z warzywami. Z reguły są to niepowtarzalne kompozycję z tego co właśnie jest w lodówce. Dzisiaj chciałam się  podzielić jedna z moich ulubionych kasz śniadaniowych. Jej składniki cieszą nie tylko podniebienie ale i oko, w taki trochę ponury, zimowy dzień. Ilości składników i ich wybór jest w zasadzie  dowolny – ograniczony jedynie zawartością  lodówki. Teraz, poza sezonem dobrze sprawdzą się mrożony kalafior, brokuł czy fasolka szparagowa urozmaicone kolorowym dodatkiem krążków świeżej marchewki czy dyni.

Tak skomponowana kasza śniadaniowa dzięki zawartości zarówno zbóż, nasion jak i warzyw stanowi pełnowartościowy posiłek zawierający komplet aminokwasów egzogennych czyli takich których nasz organizm nie jest w stanie sam wyprodukować. Dzięki zawartości siemienia lnianego, które uzupełnia zawartość lizyny w  kaszy jaglanej,  a jednocześnie stanowi bogate źródło kwasów omega 3, takie śniadanie to doskonałe rozpoczęcie dnia. Kasza rozgrzewa, syci na długo, pięknie wygląda na talerzu – aż miło pomyśleć, że z takiego ładnego posiłku będziemy dzisiaj czerpać energię :-).

Składniki:

  • oliwa – łyżeczka, dwie
  • cebula czerwona  – pół
  • brokuł – kwiatki i obrana z łyka, pokrojona  łodyga -ok 1/3 sztuki lub pół opakowania mrożonki
  • papryka czerwona –
Czytaj więcej

0

Drukuj Drukuj