- Jedzenie Jak Leczenie – JJL Poradnia dietetyczna - http://jedzeniejakleczenie.pl -

Krem paprykowy – zupa idealna na dietetyczne postanowienia noworoczne

Statystycznie co drugi Polak/Polka czynią postanowienia noworoczne – najczęściej  dotyczą one zmiany diety. Przyrzeczeń składanych sobie samemu dotrzyma co dwudziesta osoba. Przyczyn jest  wiele – jedną z najczęstszych zbyt mało realistyczny, trudny do zmierzenia i nie określony w czasie cel. Co możesz zrobić by znaleźć się w gronie tych nielicznych którym się udaje?

W swoim gabinecie dostosowuję sposób wprowadzania diety do oczekiwań Pacjenta jednak z doświadczenia wiem, że najbardziej skuteczny i trwały chociaż wymagający cierpliwości jest  ten, polegający na wybieraniu większej ilości prozdrowotnych potraw które będą sprawiały, że będziemy czuć się lepiej – wymarzona linia pojawi się po czasie sama. Nie wyrzeczenia i ograniczenia tylko dobre wybory kolorowego, wspaniale odżywczego jedzenia.

Dlatego na Nowy Rok proponuję prostą zupę którą można przyrządzić prosto i dostosować do potrzeb prawie każdego. Zasadotwórcze składniki zupy, bogactwo likopenu, potasu i innych minerałów oraz fitozwiązków stanowią o wysokiej gęstości odżywczej tej zupy przy niskiej wartości kalorycznej. Zupa idealnie nadaje się  dla osób pragnących uzyskać wymarzoną figurę i dla tych którzy chcą zapobiegać chorobom cywilizacyjnym. Za pomocą dodatków łatwo można uzyskać potrawę dla Tadków Niejadków zwłaszcza, że dzieci ją uwielbiają. Możemy podać ją w wersji wykwintnej z płatkami migdałów lub swojskiej z kluseczkami dla dzieci.

Składniki:

 

likopen, pomidory, zapobieganie chorobom cywilizacyjnym, wykwintna zupa, prosta zupa na przyjęcie [1]

zupa paprykowa, chochlą w raka, dla dizeci

 

Wykonanie:

Przeciskamy przez praskę  obrany czosnek i dajemy mu chwilkę poleżeć by pozwolić działać enzymom. Myjemy paprykę i obieramy cebulę którą kroimy na ósemki.

           Do garnka wlewamy bulion ( lub wodę 500-700 ml i kostkę EKO), wkładamy umyte papryki, pokrojoną na ćwiartki cebulę, pokrojony seler naciowy,  przecier pomidorowy, czosnek, oliwę lub masło i gotujemy ok 20-30 minut. Blendujemy – w razie potrzeby doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy wrzątku – gdy zupa jest zbyt gęsta.

GOTOWE 🙂

Zupę można przetrzeć na koniec przez sito celem usunięcia skórek papryki. Zupę w wersji  wykwintnej  uzyskamy, gdy  warzywne składniki zupy  upieczemy w piekarniku (czosnek pieczemy w łupinkach i obieramy go po upieczeniu) a następnie zagotujemy z bulionem i passatą pomidorową i zblendujemy oraz podamy z listkami zielonej bazylii.

Zupa niezwykle smakuje dzieciom którym możemy podać ją z malutkimi kluseczkami leniwymi i kleksem śmietany  lub jogurtu. Dorosłym polecam ja z płatkami migdałów – jest to wersja dla dbających o linię. Osoby które na co dzień stosują dietę uboga w kolorowe warzywa skorzystają gdy do dopiero co ugotowanej zupy wrzucą garść małych liści szpinaku. Tym którzy potrzebują z różnych względów bardziej treściwego posiłku zaproponuję wzbogacenie zupy kilkoma kulkami mini mozzarelli lub garścią namoczonych migdałów.

Dbajcie o siebie w Nowym Roku i wybierajcie jedzenie które zapewni Wam zdrowie i dobre samopoczucie.