- Jedzenie Jak Leczenie – JJL Poradnia dietetyczna - http://jedzeniejakleczenie.pl -

Kulki bakaliowe – odżywczy deser

Przepisów na zdrowe praliny w internecie znajdziecie całe mnóstwo. Tak naprawdę ograniczeniem w tworzeniu takich słodkości jest tylko lista dostępnych w szafkach produktów.  Przedstawiona poniżej propozycja oprócz kaszy jaglanej zawiera jeszcze dodatek migdałów. Dzięki temu obniżony został indeks glikemiczny kulek i wzrosła ich wartość odżywcza. Jeżeli zależy wam na tym by  te kulki bakaliowe były jeszcze zdrowsze zastąpcie daktyle, suszonymi nie siarkowanymi namoczonymi figami lub morelami.  Takie pralinki to deser  w sam raz dla małych niejadków. W łatwy sposób możemy przemycić tu wartościowe orzechy  (odpowiednie dla wieku i ewentualnych alergii) i nasionka np. sezam. Maluchy szczególnie chętnie zjedzą takie słodkości jeżeli same będą uczestniczyć w formowaniu i ozdabianiu kuleczek. Wykonanie jest naprawdę proste.

Skład:

 

zdrowe słodycze słodycze bez cukru słodycze bez glutenu zdrowe dla dzieci słodycze dla dzieci, kasza jaglana [1]

kulki bakaliowe, zdrowe słodycze, praliny migdałowe, pralinki z kaszy jaglanej,  dla dzieci, bez cukru, bez glutenu

 

Wykonanie:

Z powstałej masy za pomocą małej łyżeczki formuj kulki i obtaczaj je w płatkach kokosowych lub innej dowolnej posypce ( kakao, mak, lekko podprażony sezam itp). Przechowuj w lodówce do 3 dni. Najlepiej smakują schłodzone. Pięknie wyglądają w papierowych papilotkach. Wkładaj w papilotki po wyjęciu z lodówki gdyż papier nabierze wody i foremki stracą kształt. Sprawdzą się jako pyszny i piękny deser na świątecznym stole jako alternatywa dla kupionych słodyczy.