poniedziałek, 12 Maj 2014

Najlepsze kotlety z cieciorki ( ciecierzycy) – szybkie, proste i zdrowe!

Są naprawdę pyszne i  (co jest bardzo ważne dla mnie) dzieciaki je uwielbiają. Być  może tajemnicę stanowi słodki smak marchewki, który doskonale komponuje się z  słodkawym smakiem ciecierzycy. Jak gotować strączki wiecie już stąd. Zachęcam do ugotowania większej ilości. Z pozostałej ciecierzycy można zrobić pyszny hummus,  czy inną pastę na kanapki.

Składniki:

  • cieciorka ugotowana – 2 szklanki,
  • cebula spora – 1 szt pokrojona w drobną kostkę,
  • marchewka 2 średnie sztuki utarte na grubej tarce,
  • pół cukinii utartej na grubej tarce,

oraz

  • pietruszka natka ( opcjonalnie) – garść posiekanej – lub inne ulubione przyprawy
  • oliwa z oliwek – 2 łyżki + do smażenia
  • sos sojowy dobrej jakości – ok 1-2 łyżek
  • drobna kasza kukurydziana, płatki lub mąka do obtoczenia
  • opcjonalnie 1 jajo od szczęśliwej kury, lub porcja siemienia lnianego przygotowanego wg opisu poniżej
proste pyszne kotlety z cieciorki wegetariańskie wegańskie kotlety

Nie używam do kotletów niczego co ma łączyć je w zwartą masę, gdyż zmielona cieciorka dość dobrze się formuje.  Jeżeli jesteś zwolennikiem bardziej zwartych kotletów  na sam koniec dodaj do doprawionej już masy rozmieszane jajko, lub jeżeli  nie chcesz użyć  jajka dodaj jego zamiennik.

Wykonanie:
Na patelni rozgrzewamy oliwę i szklimy cebulkę. Jak zaczyna się rumienić dokładamy utartą marchewkę, chwilę później  cukinię oraz sos sojowy. Mieszamy i dusimy pod przykryciem, aż warzywa zmiękną. Jeżeli puściły zbyt dużo soku odparowujemy.

 Przekładamy do naczynia w którym będziemy mogli wymieszać cieciorkę z warzywami i dodajemy natkę pietruszki. Blendujemy,  lub przekręcamy masę przez maszynkę na tyle dokładnie j by powstała masa z której można formować kotlety. Kawałeczki nasion nie będą przeszkadzały.

Próbujemy i doprawiamy do smaku solą lub sosem sojowym. Jeżeli potrawa nie jest dla dzieci lub osób z chorobami przewodu pokarmowego możemy użyć świeżo zmielonego pieprzu czarnego lub ziołowego. Jeżeli wolisz bardziej zwarte kotlety dodaj  teraz jajo lub siemię.

Jak przygotować siemię lniane:
1/3  filiżanki zmielonego siemienia lnianego zalej ciepłą wodą wymieszaj i odstaw na 10 minut aż się zrobi żel. Dodaj siemię do masy kotletowej.

Wymieszaj dokładnie. Formuj małe kotleciki. Obtocz w czym lubisz i możesz. Smaż na patelni na oliwie lub upiecz w piekarniku (1 80 stopni ok 15 – 20 minut). Smacznego!

0

Drukuj Drukuj