wtorek, 8 Grudzień 2015

Proste placki z komosy – wytrawne, bez glutenu i jajek

Jesteście na diecie eliminacyjnej? A może szukacie prostych rozwiązań na drugie śniadanie? Proste w wykonaniu placki z całkowicie naturalnych produktów.  Świetnie się sprawdzają jako przekąska – łatwo je zabrać ze sobą. Można wzbogacić  je o dowolne składniki tak by były odpowiednie do Waszej diety. Podstawę placków stanowi namoczona (dzięki czemu w dużej mierze  pozbawiona kwasu fitynowego i saponin) komosa ryżowa. Qinoa zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy egzogenne zwłaszcza lizynę i metioninę w przeciwieństwie do większości pozostałych zbóż. Jest dobrym źródłem takich soli mineralnych jak potas, żelazo, magnez, witaminy E i  kwasu foliowego oraz jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Wykonanie ciasto baza ok (8-12 placków):

  • Namocz na noc (min 3-4 godz) komosę ( szklankę) w zimnej wodzie. Możesz dodać sok z cytryny.
  • Po namoczeniu odlej wodę i dolej świeżej ok 1 cm ponad kaszę
  • Zmiksuj. Jak trzeba dolej wody – ciasto ma być  konsystencji gęstej śmietany.
  • Smaż nieduże placki. Na początek stosuj teflonową patelnię do smażenia bez tłuszczu. Odwracaj placki na drugą stronę jak zmienią kolor.

Wykonanie dodatki smakowe:

Zielone placki:

  • szpinak –  duża garść lub dwie
  • czosnek – do smaku 1-2 ząbki
  • cebula, czerwona średnia szt
  • sól
  • biały pieprz
  • oliwa z oliwek

Wykonanie:

Zeszklij na oliwie ( łyżka)  drobno posiekaną cebulę. Pod koniec dołóż posiekany czosnek. Smaż minutę mieszając. Dodaj opłukane liście szpinaku i poczekaj aż zmiękną. Posól, dopraw białym pieprzem Zdejmij warzywa z patelni. Jak szpinak przestygnie wymieszaj z ciastem i smaż nieduże placki.

warsztaty bez glutenu placki bez glutenu ajwen szkolenia dieta eliminacje alergie pokarmowe cojeśc  dietetyk do kogo z poradą dietetyk w trójmiescie najlepszy dietetyk w gdańsku

Zielone czy czerwone?

 

Czerwone placki:

  • cebula biała średnia
  • papryka czerwona spora sztuka
  • papryka mielona słodka/ostra jak lubisz
  • sól
  • oliwa z oliwek

Zeszklij na oliwie drobno posiekaną cebulę. Dodaj pokrojoną w drobną kostkę czerwoną paprykę i smaż ( duś). aż zmięknie. Dodaj sól oraz  sproszkowaną czerwoną paprykę ( słodką/ ostrą) wymieszaj. Jak ostygnie wymieszaj z ciastem. Smaż nieduże placki.

 

warsztaty bezglutenowe, dieta eliminacyjna, proste placki z komosy komowa słąsciwości komosa wartości odzywcze jak gotowac komosę co z komosy, papryka

paprykowe

A jakie ty lubisz najbardziej? Podziel się swoim pomysłem. 🙂

0

Drukuj Drukuj