Monthly Archives: Grudzień 2015

poniedziałek, 28 Grudzień 2015

Lekko, energicznie i radośnie w Nowy Rok

Mam nadzieję że po Świętach czujesz się świetnie, wypoczęta/ty i radosna/y, jeżeli jest inaczej to ten artykuł jest dla Ciebie.

        Mamy dużo energii  jeżeli w naszym organizmie przeważają procesy spalania.  Dlatego m.in tak dobrze czujemy się po wysiłku fizycznym czy po filiżance kawy. Osoby które mają spowolniony metabolizm np. w przypadku niedoczynności tarczycy czują się przez większość czasu źle, są ospałe i brak im energii. Takie złe samopoczucie może nam towarzyszyć również wtedy gdy  opacznie będziemy pojmować  wypoczynek.

            Odpoczynek który odpoczynkiem NIE JEST i który obniża nam poziom energii w organizmie  to częste zwracanie się ku temu co nam sprawia doraźną przyjemność (kanapa, telewizor i podgryzajki często okraszone piwem/ colą itp). Z tego powodu możemy nie czuć się najlepiej gdy święta spędziliśmy mało aktywnie. By czuć się dobrze warto kierować się ku temu, co przynosi prawdziwe zadowolenie, lecz na początku wymaga odrobiny wysiłku (ulubione zajęcia sportowe, spacer, taniec, prace ogrodowe , odśnieżanie 😉  itp).

Dzisiaj zachęcam do wdrożenia kilku prostych rozwiązań które pozwolą Ci poczuć się lepiej po świątecznym czasie folgowania przyjemnościom  i pozwolą wejść lekkim krokiem w Nowy Rok.

  • Po przebudzeniu porozciągaj się przez 5-10 minut. Świetnie sprawdza się seria powitań słońca wywodzącą się z jogi , ale sprawdzą
Czytaj więcej

0

Drukuj Drukuj
wtorek, 8 Grudzień 2015

Proste placki z komosy – wytrawne, bez glutenu i jajek

Jesteście na diecie eliminacyjnej? A może szukacie prostych rozwiązań na drugie śniadanie? Proste w wykonaniu placki z całkowicie naturalnych produktów.  Świetnie się sprawdzają jako przekąska – łatwo je zabrać ze sobą. Można wzbogacić  je o dowolne składniki tak by były odpowiednie do Waszej diety. Podstawę placków stanowi namoczona (dzięki czemu w dużej mierze  pozbawiona kwasu fitynowego i saponin) komosa ryżowa. Qinoa zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy egzogenne zwłaszcza lizynę i metioninę w przeciwieństwie do większości pozostałych zbóż. Jest dobrym źródłem takich soli mineralnych jak potas, żelazo, magnez, witaminy E i  kwasu foliowego oraz jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Wykonanie ciasto baza ok (8-12 placków):

  • Namocz na noc (min 3-4 godz) komosę ( szklankę) w zimnej wodzie. Możesz dodać sok z cytryny.
  • Po namoczeniu odlej wodę i dolej świeżej ok 1 cm ponad kaszę
  • Zmiksuj. Jak trzeba dolej wody – ciasto ma być  konsystencji gęstej śmietany.
  • Smaż nieduże placki. Na początek stosuj teflonową patelnię do smażenia bez tłuszczu. Odwracaj placki na drugą stronę jak zmienią kolor.

Wykonanie dodatki smakowe:

Zielone placki:

  • szpinak –  duża garść lub dwie
  • czosnek – do smaku 1-2 ząbki
  • cebula, czerwona średnia szt
  • sól
  • biały pieprz
  • oliwa z oliwek

Wykonanie:

Zeszklij na oliwie ( łyżka)  drobno posiekaną cebulę. … Czytaj więcej

0

Drukuj Drukuj