sobota, 4 Kwiecień 2015

Proste ciasto z kaszy jaglanej – bez glutenu, bez jajek, bez mleka :-)

Przepis genialny w swej prostocie. Dla wszystkich na dietach bez, bez, bez… 🙂  idealny. Tylko kilka składników i czas na pieczenie. Wspaniała słodka przekąska, którą wygodnie można zabrać ze sobą. Dobry sposób by zaserwować kaszę tym dzieciom ( i innym antykaszowym)  którym nie odpowiada „mokra” konsystencja jaglanki podawanej w standardowy sposób. O właściwościach zdrowotnych jabłek  pisałam już KLIK  teraz zachęcam do ich wykorzystania:

Składniki:

  • 300 g SUROWEJ kaszy jaglanej
  • 1,5 kg jabłek słodkich u mnie decosta
  • 3 łyżki ksylitolu
  • 2 łyżeczki cynamonu – lub innych przypraw
  • 2 garście rodzynek namoczonych ( opcjonalnie) ( pochowaj z wierzchy ciasta bo mogą się przypalić.
Najprostsze ciasto z kaszy jaglanej udaje się

Proste ciasto jaglane bez jajek bez glutenu bez cukru bez mleka bez drożdży

Wykonanie:

Nagrzewamy piekarnik na 200 stopni. Płuczemy kaszę i zostawiamy do odcieknięcia. Obrane i umyte jabłka ścieramy na tarce o grubych oczkach. Dodajemy wszystkie składniki, dobrze odsączoną kaszę  i dokładnie mieszamy. Wrzucamy do keksówki lub płaskiej blachy ( na zdjęciu – więcej chrupiącej skórki 🙂 ) wyłożonej papierem i pieczemy 90 minut.  Kasza w środku się  w tym czasie  ugotuje, a na wierzchu wytworzy się chrupiąca skórka.  Smacznego :-).

Przepis pochodzi z „Zdrowie na talerzu”  nr 4/2009.

5

Drukuj Drukuj
  • Super ciasto, robiłam już to dyniowe – pyszne. To jest takie fajne do pogryzania

  • Daję je dzieciom do sniadaniówki – super pomysł :-))))

  • Maczek

    Ta kasza ma być tylko opłukana a nie gotowana ?

    • Tak 🙂 niewiarygodne, ale wystarczy sucha kasza – opłukana. Ostatnio zrobiłam takie ciasto tylko na musie ze śliwek ( czeka na publikację) tez pycha. Pozdrowienia.
      p.s. można kasze ugotować np na soku z jabłek czy ananasa dodać rodzynki i zapiec ale to więcej pracy.